iTudou

*我为什么要在乎自己不能为你带来快乐呢?*

Watched“红楼梦”de movie ysn…for the sake of understanding the story…in order to do my lit assignment. 贾宝玉was acted by林青霞、林黛玉by张艾嘉、薛宝钗by米雪. This movie is a大悲剧 (nt“大悲咒”), basically talking about the love between贾宝玉and林黛玉. The 3 lady actresses I mentioned were pretty in the show o…each had their forte: 林青霞was really gd at playing ard with宝玉’s emotions;张艾嘉够楚楚可怜while米雪was gd as well. I agreed that some parts of the movie I did laugh la…like the part whereby宝玉went crazy and I thought that him pointing to the toy ship, saying:“船开走了!”was meant to be lame lol~ whereas in actual fact, that’s to show that he疯了. 撇开108 characters in the whole story不说, the main storyline revolving ard宝玉、黛玉and宝钗could only seem like one simple love triangle story to ppl nowadays. However, I was really attracted by the singing and acting…果然, 简单爱也可以那么地牵动人心. But then again, unless forced to, I doubt I got the patience to read the whole 80+ chapters of红楼梦 man!

*要找到知音还真难。。。谁愿意和我一起享受乘搭火车的乐趣呢?*
I don’t mind being on a vehicle on a long journey abroad…旅行嘛…就是想看看沿途的风景,不管好坏. Whenever I’m on a moving vehicle, I can’t bring myself to sleep or even close my eyes for a second. Esp when I’m at a totally new place, I would want to see the sceneries ard...静静的,一个人也好。。。享受心里的宁静~


Have been doing online shopping at淘宝网…which is sth that I’ve nv done before back in SG. Looking at clothes, CDs, games etc…haha…cheap. *Broke le…*

*iTudou looks gd leh~ haha hav to come at such exam time…so应该man! So I can de-stress haha…thks la JQ~*


Dinner had咖喱鱼排饭(RMB10)from宝味饭庄...the sauce is very oily la but the meat got a lot...but got fish bones o. Finished writing out my philo assignment too...3000+ chi words leh...happy.

谁给我安慰
美丽世界的外表下
人不懂得黑暗的可怕
是我不够坚强吧
所以泪才会落下
是我不够坚定吧
灵魂才崩溃倒下

我躺在床上闭着眼
为什么夜深了还不睡
这话是你问的吧
现在我自问自答
枕边没有了你陪
脆弱是因为我累

CHORUS:
谁给我安慰谁教我自卫
爱情游戏我输得不干脆
从前的美不能说忘就可以忘
谁给我拥抱谁叫我宝贝
一个人在山上摇摇欲坠
现在的痛不是说放就可以放下


美丽世界的外表下
人不懂得黑暗的可怕
是我不够坚强吧
所以泪才会落下
是我不够坚定吧
灵魂才崩溃倒下

我躺在床上闭着眼
为什么夜深了还不睡
这话是你问的吧
现在我自问自答
枕边没有了你陪
脆弱是因为我累
(CHORUS)X2
夜深了我不想睡
你问我还在等谁
我问你
你说呢

Comments